10/5/08

Ι.Κ.Α. - Ίδρυμα Κοινωνικής Απαξίωσης

Στα 45 μου αντιμετώπισα για πρώτη φορά πρόβλημα υγείας και χρειάστηκε να κάνω αρκετές εξετάσεις προσπαθώντας να ανακαλύψω που οφείλεται η αύξηση της αρτηριακής μου πίεσης. Οι εξετάσεις (αίματος, υπέρηχος καρδιάς, υπέρηχος άνω κοιλίας, υπέρηχος καρωτίδων και οφθαλμίατρος) κοστίζουν ίσα μ’ ένα μηνιάτικο και αποφάσισα να χρησιμοποιήσω το ταμείο ασφάλισής μου … το ΙΚΑ.
Πήγα λοιπόν με τα παραπεμπτικά από το Νοσοκομείο στο ΙΚΑ ώστε να μου πουν τη διαδικασία για να κάνω τις εξετάσεις μου.
ΤΡΑΓΕΛΑΦΟΣ.
Δεν είχα χρειαστεί ποτέ μέχρι τώρα να κάνω χρήση των παροχών του ΙΚΑ και αν μου έλεγε κάποιος το τι θα συναντήσω θα επέμενα ότι υπερβάλλει.

Έδωσα το χαρτί που έλεγε ότι πρέπει να κάνω εξετάσεις αίματος για το θυρεοειδή και η κοπέλα της γραμματείας μου έδωσε ένα χαρτάκι που έλεγε ότι πρέπει να επιστρέψω σε 20 μέρες για να μου γράψει ο γιατρός του ΙΚΑ τις εξετάσεις, ώστε να μου πάρουν δείγμα αίματος να το στείλουν στην Πάτρα και μετά από ένα μήνα να πάω εκ νέου να παραλάβω τα αποτελέσματα. Δηλαδή σε σύνολο 70 μέρες μετά και με 3 επισκέψεις στο ΙΚΑ.

Μου έδωσαν ένα χαρτάκι επίσης για να πάω σε 15 μέρες να μου γράψει ο γιατρός σε συνταγή του ΙΚΑ το φάρμακο για την πίεση. Σας παραθέτω το διάλογο με την υπάλληλο της γραμματείας.
- Ξέρετε το φάρμακο το χρειάζομαι ΤΩΡΑ και όχι σε 15 μέρες
- Κύριε πρέπει να προγραμματίζετε νωρίτερα και όχι να έρχεστε όταν τελειώνουν τα φάρμακά σας
- Ξέρετε ΣΗΜΕΡΑ μου σύστησε ο γιατρός του νοσοκομείου τα εν λόγω χάπια, πως είναι δυνατόν να έχω έρθει νωρίτερα.
- Τέλος πάντων κύριε, πηγαίνετε σ’ ένα φαρμακείο, αγοράστε τα, πληρώστε τα και όταν σας τα γράψει ο γιατρός, πάτε πάλι στο φαρμακείο, του δίνετε την συνταγή και τα κουπόνια των φαρμάκων και θα σας δώσει τα χρήματά σας πίσω.
Τελικά κατάφερα να αρπαχτώ με την γραμματεία, την καρδιολόγο και το διευθυντή του υποκαταστήματος του ΙΚΑ.

Έχει περάσει κοντά ένας μήνας από τότε. Έκανα τις εξετάσεις σε ιδιώτες γιατρούς και σε 4 μέρες έφυγε ένα μηνιάτικο. Έχω καταθέσει τις αποδείξεις στο ΙΚΑ και περιμένω έκτοτε όταν επιστρέψουν τα χαρτιά μου από τα κεντρικά να μάθω πόσα από τα χρήματα που ξόδεψα θα μου επιστραφούν, αν εγκριθούν οι δαπάνες.
Στο μεταξύ εγώ πληρώνω 2600 ευρώ το χρόνο στο ΙΚΑ.
Αν τα πλήρωνα σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία θα με είχαν στα ώπα-ώπα.

Το μόνο θετικό είναι ότι ευτυχώς δεν έχω προβλήματα υγείας και όσο για το μισθό μου που χάλασα στους γιατρούς, δεν βαριέσαι, οι γιατροί έτσι κι αλλιώς μου συνέστησαν δίαιτα ….

buzz it!

2 σχόλια:

tzonakos είπε...

Eιναι εντελώς λάθος και άδικο, μην πω καμμια άλλη λέξη, να υποχρεωνόμαστε να πληρώνουμε τόσα χρήματα στο ΙΚΑ και να ΜΗΝ έχουμε αυτο που μας αναλογεί και μας αξίζει.
Δυστυχώς ειναι υποχρεωτικό να είμαστε στο ΙΚΑ αντι να μπορούμε να εχουμε δικαίωμα επιλογής.
Και μόνο γι αυτό, εχω πει οτι όσοι κλέβουν το Κράτος, καλά του κάνουν εστω κι αν έμμεσα βλάπτουν κι άλλο πάλι εμένα κι εσενα.
Αφου το Κρατος μας φέρεται ετσι ...
τι να πεις ;

Ανώνυμος είπε...

Όταν λέω ότι το Ι.Κ.Α. είναι μπουρδέλο κάτι ξέρω.